Bio

Definir-me i exposar la idea d’aquest projecte és quelcom complex, per aquesta raó aprofito la crítica de Noemí Rubio Gómez (músic i codirectora de Comusitària) per apropar-vos una mica més el que esdevinc o el que vull esdevindré:

Els entesos en comunicació els agrada anomenar hook a aquella idea que enganxa, captiva i sorprèn. Efectivament Jordi Viñolas (1984), àlies ElFeriante, fins fa uns dies, fa honor al seu àlter ego perquè tot ell desprèn ganes de fer, connectar i divertir. S’autodefineix com un proveïdor d’entreteniment i en essència és un “liante” o el que de forma políticament correcte es coneix com a promotor cultural. Considera que la paraula artista li queda gran, però en realitat si no s’hi sent representat és perquè fa allò que alguns artistes defugen: posar en valor la cultura local i fer de node entre la emprenedoria i la participació ciutadana. 

Des de ben jove s’ha dedicat a la dinamització de saraus varis, d’aquí que sigui el cap visible de varies plataformes (La Pipel Entertainment i SPAM) o bé formi part: Coperativa Obrera, NitsQ i Tallers03). Viñolas es mou pel procomú i a favor d’articular experiències que creïn un record als presents. Per això els seus happenings es valen de l’imaginari col·lectiu, la sorpresa, la festa i la tradició. Ingredients que s’amalgamen amb elements televisius i 2.0 tot creant una nova faràndula mediàtica que parla satíricament de la realitat del nostre context.

Com a organitzador d’esdeveniments multifacètics que és Viñolas i en la línia que feren John Cage amb Variations (1958-67) i el grup Fluxus o Joseph Beuys per qui “tot ésser humà és un artista”, molt continguts que genera són una experiència artística que compta amb la col·laboradors de tot tipus. El Feriante és desenfadat i alhora com si fos un personatge més d’aquesta gran tómbola anomenada vida”.